Съединител / -монтажни части Моточасти
Съединител / -монтажни части за Най-добрите марки мотоциклети
Съединителя на мотоциклета предава задвижващия момент от двигателя към трансмисията. Той подсигурява плавната смяна на предавки за промяна на скоростта на превозното средство.
Видове съединители за мотоциклети:
- Мокри. Повечето улични мотори използват този вид. Те имат лубрикант в системата си, който подсигурява плавната смяна на предавки и защитава елементите не механизма от прегряване. Недостатък на тези системи е това, че изискват периодично обслужване. По-конкретно, филтрите на скоростната кутия и трансмисионното масло трябва да се сменят редовно. Периодът на експлоатация на механизма надвишава 100 000 км.
- Сухи. Използват се предимно при пистови мотори и по-рядко се срещат при уличните. Предавките се сменят бързо и точно чрез високо ниво на триене. Такава рязка смяна на скоростта може да бъде некомфортна за начинаещ мотоциклетист. Недостатъците включват уязвимост на частите към прегряване и абразивно износване. Очакваният период на експлоатация на механизма е 90 000 – 100 000 км.
Основни компоненти на съединителя на мотоциклет:
- Камбана. Тя подсигурява правилната подредба на частите на системата и правенето на надежден контакт.
- Пластини. Системата помещава няколко редуващи се елементи от следните видове:
- Стоманени. Те са гладки пластини с вътрешни канали.
- Фрикционни. Те имат външни канали и покритие направено от фрикционен материал за създаване на триене.
- Пружини. Те подсигуряват равномерното натоварване между стоманените и фрикционните пластини.
- Гарнитури. Те уплътняват механизма и предотвратяват попадането на абразивни частици в него.
- Опори. По-конкретно, те включват ролкови лагери, които закрепват устройството към първичния вал на скоростната кутия.
Можете да купите комплект съединител за комплект онлайн. Той може да включва всички компоненти на механизма, както и само пружини или фрикционни пластини.
Неизправности: причини и симптоми за тях
- Амортизация на пластините. Тя може да бъде причинена от неправилно използване на мотора. Влошена динамика в диапазона на средните обороти е признак за нея. Освен това, мотоциклет с работещ двигател може да тръгне напред при напълно натиснат лост на съединителя.
- Пружините стават по-малко твърди. Това се случва поради износване на метала. В този случай, трансмисията ще работи с прекъсвания.
- Блокирали пластини на съединителя. Това се случва, когато превозното средство бъде оставено неизползвано в студено помещение дълго време. В случай на такава повреда, съединителя не може да се освободи напълно. Ако не можете да отстраните неизправността напълно чрез натискане на съответния лост няколко пъти, трябва да се монтира ново устройство.
Съвети за обслужване и смяна на съединителя на мотоциклет
- Препоръчва се да сменяте механизма в сервиз за мотори. Това е трудоемка процедура, която изисква специални умения. По-конкретно, жилото се нуждае от регулиране.
- Когато се налага да се поставят нови компоненти на системата е нужно да се проверят уплътненията и опорите. Опорите трябва да се затегнат с определен момент на затягане. Той е посочен от производителя на мотоциклета.
- Мотор с неизправен съединител не трябва да се използва. Това може да доведе до замърсяване на системата за смазване на двигателя и да причини повреда на двигателя.
AUTODOC: само висококачествени части за мотоциклети
В нашия онлайн магазин често се провеждат промоции, които помагат да купите части за съединител на мотоциклет, както и други резервни части при най-изгодни условия. Станете клиент на AUTODOC и започнете да пестите.
Асортимент от нови части за мотоциклети
Препоръчваме нашите бестселъри от категория Съединител / -монтажни части. Следните резервни части за мотоциклети са най-често поръчвани от клиентите ни.