Задвижване на колелата Моточасти

Задвижване на колелата за Най-добрите марки мотоциклети
Крайното предаване на мотоциклетите предава задвижващия момент от двигателя към задното колелото. То кара моторите да се движат.
Видове крайно предаване на мотоциклети.
- Верижно. То се състои от следните елементи:
- Зъбни колела. Задвижващите зъбни колела получават движещия момент от вторичния вал на трансмисията, а задвижваните зъбни колела го предават на колелото. Тези части нямат посочен период на експлоатация.
- Верига. Тя предава задвижващия момент от задвижващото зъбно колело към задвижваното. Специален капак я защитава от влага и прах. В зависимост от вида на конструкцията си, веригата може да издържи 10 000 км пробег, както и над 30 000.
- Ремъчно. Основният компонент е ремък със зъби от вътрешната страна. Поставя се върху ролките, между които предава задвижващия момент и може да издържи до 100 000 км. Точният период на експлоатация е посочен от производителя на мотора.
- Карданно. Той е сложен механизъм, който се състои от карданен шарнир и вал, който свързва зъбни колела. Едното от тях е в скоростната кутия, а второто е свързано към главината на задното колело. Валовете при модерните модели, обикновен, са покрити от капак. Периода на експлоатация на тази система не е определен, но тя е най-издръжливият вид.
Неизправности: причини и симптоми за тях
- Износени зъби на ремък или звена на верига. Това е в резултат от естествено износване. Те причиняват вибрация, в случай на рязко спиране или необичайни звуци при каране на мотоциклета.
- Скъсана верига или ремък. Това е поради критично износване и използване на компонента по-дълго от препоръчаното. Преждевременното износване и скъсване на тези части може да се случи поради високи натоварвания и замърсяване. Когато веригата или ремъка се скъса, ще чуете силно пляскане. Ако превозното средство се движи с висока скорост, то може да падне.
- Износване и луфт между елементите на мотоциклетите с крайно предаване от карданен тип. Те се появяват, по-конкретно, след силен удар от пътен инцидент. Може да чуете хрущящ звук от механизма и капака му ще се напука. Също така, може да забележите метални стърготини в маслото при смяната му.
- Отчупвания и други дефекти на зъбните колела. Поради тях моторът ще прави необичайни звуци при движение и ще насича при ускорение. Тези дефекти се причиняват от небрежно оф-роуд каране или падане на мотора.
Съвети за обслужване и смяна на крайно предаване на мотоциклети
- Механизмът трябва да се обслужва в съответствие с наръчника за ремонт на мотоциклета. Например, той посочва колко често е нужно да се смазват подвижните части на системата. Помнете, че ако се налага да карате мотора си в обилен дъжд или екстремно прашни области, механизма ще се нуждае от непланирано обслужване.
- Почистването трябва да се извършва според вида на компонентите. Например, някои вериги се нуждаят от обработка със специални химикали.
- Обтягането на верижното задвижване трябва да се проверява от време на време и да се регулира.
- Когато сменяте зъбни колела е нужно да се уверите, че са изравнени.
- Препоръчва се да сменяте всички компоненти на механизма наведнъж. Така ще понижите риска от нужда да ги ремонтирате отново в близкото бъдеще.
AUTODOC: само висококачествени части за мотоциклети
Бихте желали да купите висококачествени резервни части бързо и без никакви затруднения? Разгледайте гамата от продукти от каталога на нашия онлайн магазин и направете няколко клика, за да направите поръчка без да напускате дома си. От тук ще можете да купите компоненти за крайно предаване на мотоциклети и други артикули. По време на промоции много резервно части се предлагат на невероятно ниски цени.
Асортимент от нови части за мотоциклети
Препоръчваме нашите бестселъри от категория Задвижване на колелата. Следните резервни части за мотоциклети са най-често поръчвани от клиентите ни.